Σύντομες συμβουλές για τα Φιλολογικά Μαθήματα... για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μόνο
Article_full_syntomes-symvoyles-gia-ta-filologika-mathimata-gia-mathites-me-mathisiakes-dyskolies-kai-oxi-mono

Είναι γεγονός ότι η δυσλεξία, και οι Μαθησιακές Δυσκολίες γενικότερα, διατρέχουν όλη τη σχολική και ακαδημαϊκή ζωή του ατόμου. Τα Φιλολογικά μαθήματα- Ιστορία, Αρχαία & Νέα Ελληνικά, Λογοτεχνία- αποτελούν ιδιαίτερα αγχωτικούς παράγοντες στη δύσκολη αυτή διαδρομή αφού ο μεγάλος όγκος ύλης δεν μπορεί να αφομοιωθεί, ούτε καν να οργανωθεί από τα παιδιά. Οι μαθητές με Μαθησιακές δυσκολίες για να μη φαίνονται «διαφορετικοί» από το σύνολο αγωνίζονται σκληρά, αγχώνονται, συχνά το αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στην προσπάθειά τους με συνέπεια την αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους.

 

Στη συνέχεια, παρατίθενται κάποιες συμβουλές οργάνωσης της ύλης των μαθημάτων αυτών για να γίνει -όσο το δυνατόν- η ζωή όλων μας πιο εύκολη!

 

 

Ιστορία

 

Είναι χρήσιμο σε μαθήματα όπως η Ιστορία, τα οποία απαιτούν πλήρη κατανόηση αλλά και αποστήθιση μεγάλου όγκου πληροφοριών να ξεκινάμε:

  • με εις βάθος ανάγνωση του κειμένου- όσες φορές κι αν χρειαστεί.

  • στη συνέχεια, υπογραμμίζουμε με έντονα και διαφορετικά χρώματα λέξεις-κλειδιά (χρονολογίες, ονόματα, όρους, συμφωνίες κλπ).

  • φτιάχνουμε σχεδιάγραμμα με κεντρικές ιδέες & έννοιες κλειδιά.

  • δεν ξεχνάμε να απαντάμε στις ερωτήσεις: ποιος; πού; πότε; πώς; γιατί;

 

 

Λογοτεχνία

 

Η Λογοτεχνία είναι, επίσης, από εκείνα τα μαθήματα τα οποία οι μαθητές δεν ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν! Έτσι, πρέπει πάντα να προσέχουμε:

  • αφού ολοκληρώσουμε την προσεκτική ανάγνωση του κειμένου, σημειώνουμε την κεντρική ιδέα.
  • για κάθε παράγραφο, γράφουμε έναν πλαγιότιτλο με τα βασικά της σημεία.
  • φτιάχνουμε λίστες με χαρακτηριστικά επίθετα για τον κάθε ήρωα (π.χ. εγωιστής, επιπόλαιος, παρορμητικός κλπ).
  • προσέχουμε πάντα να σημειώνουμε σχήματα λόγου & αφηγηματικές τεχνικές από την παράδοση του μαθήματος.

 

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

 

Τα Αρχαία Ελληνικά είναι ακόμα ένα μάθημα που δυσκολεύει ανεξαιρέτως όλους τους μαθητές με την εισαγωγή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδίως τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. Έτσι, χρήσιμο θα ήταν οι μαθητές:

  • να κρατούν καρτέλες ή ευρετήριο με τις καινούργιες λέξεις που μαθαίνουν.
  • να ανακαλούν πάντα την προηγούμενη γνώση καθώς τα Αρχαία είναι το μάθημα στο οποίο για να μάθεις τα επόμενα θα τα «χτίσεις» πάνω στα προηγούμενα.
  • να φτιάχνουν σε διαγράμματα τη θεωρία προκειμένου να αποτυπώνεται ευκολότερα στο νου.
  • αναγωγή στα Νέα Ελληνικά - τα αρχαία δεν είναι ξένη γλώσσα!

 

 

 

 

Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.
Αρχεία

Πίσω στα άρθρα