Κριτήρια για Δυσλεξία
Article_full_kritiria-gia-dysleksia

Ανάγνωση

 

Εάν νομίζετε πως το παιδί σας παρουσιάζει 5 ή και παραπάνω συμπεριφορές από τις ακόλουθες τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για περαιτέρω διερεύνηση των ικανοτήτων του.

  • Έχει αργό ρυθμό ανάγνωσης.
  • Συλλαβίζει ή κομπιάζει αρκετά συχνά.
  • Παραλείπει συλλαβές, λέξεις, ή και ολόκληρες σειρές.
  • Εισάγει συλλαβές ή λέξεις.
  • Παραποιεί λέξεις (π.χ. παιδιά αντί παιδάκια).
  • Κάνει αντιστροφή φθόγγων ή συλλαβών (π.χ. στη αντί της, καμαλάκι αντί καλαμάκι).
  • Αντικαθιστά μία λέξη με άλλη με παρόμοιο νόημα (π.χ. πλοίο αντί καράβι).
  • Δυσκολεύεται στην ανάλυση συλλαβής ή/και λέξης γράμμα προς γράμμα.
  • Δυσκολεύεται στη σύνθεση φθόγγων σε συλλαβές ή/και συλλαβών σε λέξη.
  • Δείχνει να μην κατανοεί επαρκώς το κείμενο που διαβάζει.

 

 

 

Γραπτός Λόγος

 

Εάν νομίζετε πως το παιδί σας παρουσιάζει 5 ή και παραπάνω συμπεριφορές από τις ακόλουθες τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για περαιτέρω διερεύνηση των ικανοτήτων του.

  • Το γραπτό του δείχνει ακατάστατο και οι λέξεις είναι δυσανάγνωστες.
  • Γράφει καθρεπτικά γράμματα ή/και λέξεις (π.χ. 3 αντί ε, ορωδ αντί δώρο)
  • Παραλείπει φθόγγους ή/και ολόκληρες συλλαβές (π.χ. πάτα αντί πατάτα).
  • Επαναλαμβάνει φθόγγους ή/και συλλαβές (π.χ. ποτιτιρι αντί ποτήρι).
  • Αντιμεταθέτει φθόγγους μέσα στη λέξη (π.χ. πατσιστιο αντί παστίτσιο).
  • Παραλείπει τόνους ή παρατονίζει τις λέξεις.
  • Δεν αφήνει διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις («κολλάει» τις λέξεις).
  • Χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα ανάμεσα στα μικρά.
  • Κάνει αρκετά ορθογραφικά λάθη.
  • Η αντιγραφή του από τον πίνακα έχει πολλά λάθη.

 

 

 

Συμπεριφορά

 

Εάν νομίζετε πως το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή και παραπάνω συμπεριφορές από τις ακόλουθες τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για περαιτέρω διερεύνηση των ικανοτήτων του.

  • Δυσκολεύεται στη διάκριση αριστερού-δεξιού.
  • Παρουσιάζει σύγχυση στην αντίληψη της έννοιας του χρόνου (πριν-μετά, χθες-αύριο).
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει τον χρόνο του.
  • Μπερδεύει τη σειρά των ημερών ή/και των μηνών.
  • Μπερδεύει τη σειρά στο αλφάβητο.
  • Δυσκολεύεται στην προπαίδεια.

 

 

 

 

 

Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.

 

Αρχεία

Πίσω στα άρθρα