Γλωσσικά παιχνίδια 5-6 ετών
Article_full_glossika-paixnidia-5-6-eton

Ο λόγος του παιδιού στα 5

  • Μιλά με ευφράδεια, με σωστές γραμματικές δομές και συνήθως με ακρίβεια στους φθόγγους εκτός ίσως από κάποια δυσκολία στα «ρ», «κς», «τσ», «ντζ».
  • Του αρέσει να αποστηθίζει τραγούδια ή κάλαντα. Απολαμβάνει να του λένε ιστορίες και μετά τις επαναλαμβάνει ή τις δραματοποιεί μόνος του ή με φίλους.
  • Μπορεί να δώσει ολόκληρο το όνομά του, την ηλικία του και (συχνά) πότε έχει τα γενέθλιά του.
  • Μπορεί να πει τη διεύθυνση του σπιτιού του.
  • Εξηγεί τι είναι κάθε αντικείμενο περιγράφοντας την χρήση του.
  • Συνεχώς ρωτά τι σημαίνουν αφηρημένες έννοιες και προσπαθεί να τις χρησιμοποιήσει αν και όχι πάντα με επιτυχία.
  • Του αρέσουν τα ανέκδοτα και τα απλά αινίγματα.
  • Συμμετέχει σε παιχνίδια όπου πρέπει να χωρίσει λέξεις σε κομμάτια (π.χ. με παλαμάκια σε συλλαβές) και να συγκρίνει λέξεις που μοιάζουν στο πρώτο ή τελευταίο κομμάτι τους.

 

 

 

Γλωσσικά παιχνίδια για παιδιά 5-6 ετών

  • Κρύψτε ένα «θησαυρό» (π.χ. καραμέλες, αυτοκόλλητα) σε κάποιο μέρος του σπιτιού. Τα παιδιά για να ανακαλύψουν τον θησαυρό θα πρέπει να σας κάνουν ερωτήσεις.
  • Καθίστε αντικριστά με τα παιδιά και βάλτε στη μέση του τραπεζιού κάτι που να σας εμποδίζει να βλέπετε τι φτιάχνει ο ένας και ο άλλος (π.χ. ένα ντοσιέ). Πάρτε χρωματιστές πλαστελίνες ή μαρκαδόρους και χαρτί και δίνοντας εντολές ο ένας στον άλλο φτιάξτε κάτι με τις πλαστελίνες (π.χ. έναν ελέφαντα) ή ζωγραφίστε κάτι (π.χ. ένα λουλούδι). Αφού τελειώσετε, συγκρίνετε αν ακολουθήσατε ακριβώς τις εντολές του άλλου και αν φτιάξατε αυτό που σας ζήτησε.
  • Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες. Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν και να ακολουθούν τους κανόνες σημειώνοντας σε πίνακα ή χαρτί τυχόν ζαβολιές του κάθε παίκτη.
  • Βάλτε σε στοίβες κάρτες που να απεικονίζουν αντικείμενα, ρούχα, φαγητά, μεταφορικά μέσα, τοπία κτλ. Διαλέξτε με τη σειρά μία κάρτα από κάθε κατηγορία και ξεκινήστε να διηγηθείτε ένα φανταστικό ταξίδι βασιζόμενοι στις κάρτες που διαλέξατε.
  • Διηγηθείτε στα παιδιά σας μία ιστορία. Ζητήστε από αυτά να σκεφτούν και να δώσουν το τέλος της ιστορίας.
  • Εξασκηθείτε στο να βρίσκετε αινίγματα και να λέτε μαζί γλωσσοδέτες.
  • Χτυπήστε παλαμάκια μαζί με τα παιδιά προσπαθώντας να βρείτε πόσες συλλαβές («κομματάκια») έχουν οι λέξεις.
  • Σκεφτείτε μαζί με τα παιδιά λέξεις που να αρχίζουν από έναν συγκεκριμένο ήχο (π.χ. από κ: καρέκλα, καρότσι, καρότο, κεφάλι κτλ.). Νικητής θα είναι αυτός που θα σκεφτεί τις περισσότερες λέξεις.
  • Δίνετε μία λέξη στο παιδί και του ζητάτε να φτιάξει μία πρόταση με αυτή τη λέξη.
  • Προσπαθήστε να βρείτε λέξεις που να ομοιοκαταληκτούν (π.χ. βροχούλα, μανούλα).

 

 

 

Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα Λόγος & Επικοινωνία προορίζονται για ενημερωτική χρήση και μόνον. Δεν αποτελούν εξατομικευμένες συστάσεις θεραπείας και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Επιστημονική συμβουλή ενός ειδικευμένου θεραπευτή για κάποιο περιστατικό. Όποτε πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη πηγή, αυτό δηλώνεται ρητά. Οι συγγραφείς του Λόγος & Επικοινωνία δεν ευθύνονται για οποιοδήποτε αποτέλεσμα που σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια ανάρτηση.
Αρχεία

Πίσω στα άρθρα