Green_branch_img Green_leaves_img Grass Tree
ΔΩΡΕΑΝ ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Τεστ λόγου και ομιλίας

Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων και αποτελεί μια σύντομη αξιολόγηση συμπτωμάτων για πιθανές δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας.

1

Παράγει ήχους ζώων π. χ. νιάου, μιάου

2

Ονομάζει καθημερινά αντικείμενα

3

Χρησιμοποιεί τουλάχιστον 10 λέξεις αυθόρμητα

4

Βάζει δύο ή παραπάνω λέξεις μαζί για να φτιάξει απλές προτάσεις

5

Λέει φράσεις με Ρήμα και Αντικείμενο

6

Απαντάει σε απλές ερωτήσεις π.χ Τι είναι αυτό;

7

Χρησιμοποιεί την αντωνυμία «δικό μου»

8

Κατανοεί απλές οδηγίες π. χ Δώσε μου τη μπάλα ή Δώσε το πιρούνι και την μπάλα ή Πάρε αυτό που έφερε η γιαγιά

9

Δείχνει και επαναλαμβάνει ονόματα για τουλάχιστον τέσσερα μέλη του σώματος π.χ. μάτι, μύτη

10

Δείχνει αντικείμενα σε εικόνες π.χ. Δείξε μου τη μπάλα

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 20-30 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ 10-19 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ 0-9 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.
1

Ονομάζει όλα τα καθημερινά αντικείμενα, πραγματικά και σε εικόνα

2

Ονομάζει τουλάχιστον 5- 7 μέλη του σώματος

3

Ονομάζει βασικά ρούχα π. χ. μπλούζα, παντελόνι

4

Χρησιμοποιεί ρήματα

5

Χρησιμοποιεί τον πληθυντικό αριθμό

6

Χρησιμοποιεί την άρνηση με το «όχι» , «δεν»

7

Κάνει προτάσεις με 3 – 4 λέξεις

8

Απαντά σε απλές ερωτήσεις με το Τι; και Που;

9

Απαντά με ναι ή όχι

10

Παράγει όλα τα φωνήεντα και τα σύμφωνα μ, π, τ, κ, χ, γκ

11

Κατανοεί χωρικές έννοιες όπως «πάνω», «κάτω», «μέσα», «έξω»

12

Κατανοεί ποσοτικές έννοιες «ένα» – «πολλά»

13

Κατανοεί και αρχίζει να χρησιμοποιεί προσωπικές αντωνυμίες «εγώ», «εσύ» «αυτός»

14

Κατανοεί την χρήση αντικειμένων π. χ .Με τι κόβουμε το χαρτί;

15

Κατανοεί απλές οδηγίες με 2 τμήματα π. χ. Βάλε το τουβλάκι μέσα στο κουτί

16

Κάνει ερωτήσεις με το «Που;» και «Τι;»

17

Λέει απλά παιδικά τραγούδια

18

Παρακολουθεί μία ιστορία με εικόνες

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 36-54 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ 18-35 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ 0-17 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.
1

Παράγει προτάσεις με 4 – 5 λέξεις

2

Χρησιμοποιεί άρθρα

3

Χρησιμοποιεί αντωνυμίες αυθόρμητα «εγώ», «εσύ», «αυτός», «εμείς», «εσείς», «αυτοί»

4

Χρησιμοποιεί και κατανοεί την άρνηση

5

Χρησιμοποιεί τον Μέλλοντα π. χ. Θα πάω

6

Χρησιμοποιεί τον Αόριστο π. χ. Εφαγα

7

Δείχνει μέρη του σώματος π. χ. γόνατο, χέρι, φρύδι, κεφάλι

8

Κάνει ερωτήσεις με το «Τι;», « Ποιος;», «Που;»

9

Κάνει ερωτήσεις με το Γιατί;

10

Εξηγεί την χρήση αντικειμένων π.χ. Τι κάνουμε με το μαχαίρι;

11

Παράγει όλα τα σύμφωνα, ίσως να το δυσκολεύουν τα θ, δ, τς, τζ, ρ

12

Γίνεται κατανοητός από μη οικεία πρόσωπα

13

Κατανοεί οδηγίες που αποτελούνται από 2 – 3 μέρη

14

Κατανοεί αντίθετες έννοιες π. χ. βαρύ – ελαφρύ, γεμάτο – άδειο

15

Απαντά σ’ ερωτήσεις με το «Πότε;»

16

Μπορεί να ομαδοποιήσει αντικείμενα π. χ να δείχνει όλα τα ζώα, τα πράγματα που τρώμε

17

Μετρά αυτόματα έως το 10

18

Επαναλαμβάνει και μερικές φορές τραγουδάει παιδικά τραγούδια

19

Του αρέσει ν’ ακούει παραμύθια

20

Μπορεί να πει τι άκουσε ή κάτι που του έχει συμβεί με πολύ απλά λόγια.

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 40-60 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ 20-39 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ 0-19 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.
1

Εκφέρει όλα τα σύμφωνα συχνά δυσκολεύεται στα ρ, ξ, τσ, ντζ και κάνει λάθη σε πολυσύλλαβες λέξεις π.χ. ιππόκαμπος

2

Είναι απόλυτα κατανοητός από αγνώστους

3

Σχηματίζει προτάσεις 6 - 8 λέξεων

4

Χρησιμοποιεί το Μέλλοντα με το «θα» και «πρέπει να»

5

Χρησιμοποιεί τον Αόριστο

6

Εκφράζει και κατανοεί την άρνηση

7

Ονομάζει τουλάχιστον τέσσερα χρώματα

8

Ονομάζει μέλη μίας κατηγορίας π.χ. Πες μου ζώα

9

Περιγράφει την σημασία λέξεων π.χ. Τι είναι το αυτοκίνητο;

10

Μπορεί να περιγράψει μία καθημερινή δραστηριότητα

11

Περιγράφει πρόσφατα γεγονότα με συνοχή

12

Κάνει ερωτήσεις με το «Γιατί;», «Πότε;», «Πως»

13

Κάνει ερωτήσεις για την σημασία των λέξεων

14

Κατανοεί ποικίλες έννοιες χώρου π.χ. πάνω στο, πάνω από, δίπλα στο ,κτλ.

15

Κατανοεί έννοιες χρόνου π. χ νύχτα, μέρα

16

Κατανοεί το ίδιο και το διαφορετικό

17

Ακολουθεί σύνθετες οδηγίες π. χ. Πάρε το μεγάλο κόκκινο τουβλάκι και βάλτο μέσα στο κουτί

18

Απαντά σ’ ερωτήσεις με το γιατί; π. χ. Γιατί πάμε σχολείο; Γιατί πλένεις τα δόντια σου;

19

Μπορεί να μετράει δέκα και πλέον αντικείμενα

20

Ακούει και μπορεί να επαναλάβει μία μικρή ιστορία ή ένα γνωστό παραμύθι

21

Γνωρίζει αρκετά παιδικά τραγούδια είτε επαναλαμβάνει είτε τραγουδά σωστά

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 42-63 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ 21-41 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ 0-20 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.
1

Χρησιμοποιεί όλα τα σύμφωνα

2

Είναι απόλυτα κατανοητός σε αγνώστους

3

Χρησιμοποιεί σωστά όλες τις γραμματικές και συντακτικές δομές

4

Ονομάζει τα χρώματα

5

Ονομάζει τουλάχιστον 3 σχήματα

6

Ονομάζει τις ημέρες της εβδομάδας

7

Ονομάζει και ξεχωρίζει σε εικόνες τις εποχές

8

Ονομάζει αντίθετες έννοιες π.χ . άδειο – γεμάτο

9

Χρησιμοποιεί επίθετα για να περιγράψει ανθρώπους και αντικείμενα

10

Περιγράφει ουσιαστικά π. χ Τι είναι το μήλο;

11

Περιγράφει κάτι που έζησε με λεπτομέρειες

12

Επαναλαμβάνει ένα παραμύθι ή μία ιστορία

13

Κατανοεί χρονικές έννοιες και ακολουθίες π.χ. πρώτα – μετά – στο τέλος

14

Κατανοεί σύνθετες οδηγίες π.χ. Πρώτα πάρε το κόκκινο τουβλάκι και μετά το μπλε τουβλάκι

15

Κάνει ερωτήσεις με το «Πώς» και το «Γιατί;»

16

Μπορεί να δώσει επαρκή στοιχεία του εαυτού του π.χ. όνομα και επίθετο, την ηλικία του, τη διεύθυνση του σπιτιού του

17

Χωρίζει λέξεις σε κομμάτια π. χ. με παλαμάκια συλλαβές

18

Μπορεί να συγκρίνει αν δύο λέξεις ταιριάζουν στο πρώτο ή το τελευταίο κομμάτι τους π.χ. παπούτσι – παγάκι

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 36-54 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ 18-35 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ 0-17 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

Τεστ ψυχοκινητικής ανάπτυξης

Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων και αποτελεί μια σύντομη αξιολόγηση συμπτωμάτων για πιθανές δυσκολίες στην ψυχοκινητική ανάπτυξη.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Του αρέσει να βρίσκεται σε συνεχή κίνηση

2

Αναζητά έντονη κίνηση (λικνίσματα, αεροπλανάκι, κινήσεις πάνω-κάτω στον αέρα)

3

Δείχνει ανήσυχο όταν συμμετέχει σε δραστηριότητες με έντονα ερεθίσματα

4

Μετακινείται από το ένα σημείο στο άλλο (μπουσουλάει, σέρνεται, ανασηκώνεται, αλλάζει θέσεις)

5

Στέκεται για 2-3΄και προσπαθεί να περπατήσει με υποστήριξη (για βρέφη από 8 μηνών)

6

Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα και αστοχεί (για βρέφη έως 3 μηνών) και έχει 7 στις 10 επιτυχείς προσπάθειες (για βρέφη έως 12 μηνών)

7

Εξερευνά αντικείμενα χρησιμοποιώντας και τα δυο του χέρια

8

Μεταφέρει αντικείμενα από το ένα χέρι στο άλλο (για βρέφη 6 μηνών)

9

Δείχνει αντικείμενα χρησιμοποιώντας το δείκτη (για βρέφη από 9 μηνών)

10

Κρατάει αντικείμενα χρησιμοποιώντας αντίχειρα και δείκτη (για βρέφη από 10 μηνών)

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

11

Παίζει με τα μέλη του σώματός του (χέρια, πόδια)

12

Ανταποδίδει το χαμόγελο- εκδηλώνει χαρά ή δυσαρέσκεια

13

Παίζει με παιχνίδια που έχουν έντονους ήχους και χρώματα

14

Δείχνει ιδιαίτερη εξάρτηση στη μητέρα του ή στο πρόσωπο που το φροντίζει

15

Ξεκινά να χρησιμοποιεί τα παιχνίδια και τα αντικείμενα με βάση τη λειτουργικότητα (για βρέφη από 6 μηνών)

16

Του αρέσουν τα κοινωνικά παιχνίδια (για βρέφη από 8 μηνών)

17

Μιμείται κινήσεις και παιχνίδια (για βρέφη από 8 μηνών)

18

Αλληλεπιδρά στιγμιαία με άλλα βρέφη ή μεγαλύτερα παιδιά (για βρέφη από 6 μηνών)

19

Αντιδρά σε έντονους ήχους

20

Χρησιμοποιεί κοινωνικοποιημένες κραυγές για να δηλώσει χαρά ή δυσαρέσκεια (για βρέφη από 5 μηνών)

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

21

Επαναλαμβάνει μια τυχαία επιτυχημένη κίνηση

22

Ψάχνει την πηγή των ακουστικών ερεθισμάτων (για βρέφη από 2 μηνών)

23

Παρακολουθεί κινούμενο αντικείμενο (για βρέφη από 3 μηνών)

24

Ανταποκρίνεται σε αντικείμενο που του αρέσει ή όχι

25

Ανταποκρίνεται στο όνομά του (για βρέφη από 6 μηνών)

26

Αναγνωρίζει λέξεις και τα ονόματα των μελών της οικογένειάς (για βρέφη από 6 μηνών)

27

Κοιτάζει βιβλίο με εικόνες (για βρέφη από 6 μηνών)

28

Αντιλαμβάνεται απλές εντολές (για βρέφη από 8 μηνών)

29

Χρησιμοποιεί χειρονομίες (για βρέφη από 10 μηνών)

30

Χρησιμοποιεί απλές μη λεκτικές εκφράσεις, π.χ. κουνάει το κεφάλι του για να εκφράσει «όχι» (για βρέφη από 10 μηνών)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

31

Διαχωρίζει τις κινήσεις των χειλιών από τις κινήσεις της γλώσσας (για βρέφη από 3 μηνών)

32

Δείχνει ανήσυχο κατά την διάρκεια αλλαγής της πάνας

33

Τρώει αλεσμένες τροφές (για βρέφη από 6 μηνών)

34

Εμφανίζει σιελόρροια μόνο όταν βγάζει δοντάκια (για βρέφη από 6 μηνών)

35

Απλώνει το χέρι για να πιάσει το μπιμπερό (για βρέφη από 4 μηνών)

36

Βοηθά στο ντύσιμο –απλώνει χέρια/ πόδια (για βρέφη από 10 μηνών)

37

Πιάνει το κουτάλι και προσπαθεί να φάει μόνο του (για βρέφη από 10 μηνών)

38

Πίνει από ποτήρι (για βρέφη από 7 μηνών)

39

Τρώει στερεή τροφή, π.χ. μπισκότο (για βρέφη από 8 μηνών)

40

Τρώει μόνο του με τα δάκτυλα (για βρέφη από 6 μηνών)

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 120-160 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 80-119 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 40-79 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Κάνει 5-6 βήματα χωρίς στήριξη (για βρέφη 12-13 μηνών)

2

Σκαρφαλώνει τις σκάλες μπουσουλώντας

3

Τραβάει παιχνίδια όταν περπατάει

4

Παίζει όρθιο

5

Χρησιμοποιεί δυο χέρια στο παιχνίδι, ένα για να σταθεροποιεί και το άλλο για να χειριστεί το παιχνίδι

6

Χτίζει πύργο με 3-4 τουβλάκια (για βρέφη έως 14 μηνών)

7

Τρέχει χωρίς να πέφτει (για βρέφη από 20 μηνών)

8

Ανεβαίνει μόνο του τα σκαλιά (για βρέφη από 20 μηνών)

9

Πετάει μπάλα σε στόχο (για βρέφη από 18 μηνών)

10

Πηδάει με τα δυο του πόδια σε ένα σημείο (για βρέφη από 18 μηνών)

11

Ζωγραφίζει απλές μορφές (ευθεία ή κυκλική γραμμή) (για βρέφη από 18 μηνών)

12

Περνάει μεγάλες χάντρες σε κορδόνι (για βρέφη από 22 μηνών)

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
13

Αρχίζει με δική του πρωτοβουλία ένα παιχνίδι

14

Κάνει απλό παιχνίδι προσποίησης, π.χ. κάνει ότι τρώει

15

Παίζει δημιουργικά με πλαστελίνη, δακτυλομπογιές

16

Εξερευνεί όλους τους χώρους μέσα σε ένα δωμάτιο

17

Ξεκινά να αλληλεπιδρά με συνομήλικους (κοινωνικό παιχνίδι)

18

Κάνει άψυχα αντικείμενα να εκτελούν δράσεις, π.χ. κούκλες να κάθονται) (για βρέφη από 18 μηνών)

19

Αρχίζει να περιμένει την σειρά του (για βρέφη από 18 μηνών)

20

Μιμείται τους γονείς και τους συνομηλίκους του στο παιχνίδι (για βρέφη από 18 μηνών)

21

Αντιδρά έντονα στον αποχωρισμό (για βρέφη από 14 μηνών)

22

Αρχίζει να αποκτά την αίσθηση της αυτονομίας (για βρέφη από 20 μηνών)

23

Χαιρετά και λέει «ευχαριστώ» όταν του το θυμίσουν (για βρέφη από 20 μηνών)

24

Θέλει να γίνεται πάντα το δικό του και ξεσπά έντονα όταν αυτό δεν γίνεται (για βρέφη από 22 μηνών)

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

25

Κατανοεί την λειτουργικότητα των αντικειμένων

26

Χρησιμοποιεί την δοκιμή και λάθος, ως μέθοδο επίλυσης προβλημάτων

27

Διακρίνει αντικείμενα και εικόνες από σύνολο αντικειμένων (για βρέφη από 14 μηνών)

28

Αναγνωρίζει τα διάφορα μέλη του σώματός του

29

Αναγνωρίζει μέσω της αφής αγαπημένα του αντικείμενα

30

Αρχίζει να αντιλαμβάνεται κατηγορίες όπως ζώα, φρούτα (για βρέφη από 15 μηνών)

31

Χρησιμοποιεί ένα αντικείμενο για να φτάσει κάποιο άλλο (για βρέφη από 20 μηνών)

32

Χρησιμοποιεί συμβολικές αναπαραστάσεις λειτουργιών και αντικειμένων (για βρέφη από 22 μηνών)

33

Συνδέει πολλές οδηγίες μαζί (για βρέφη από 18 μηνών)

34

Ενδιαφέρεται για τις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση (για βρέφη από 22 μηνών)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

35

Κρατάει το ποτήρι για να πιεί, χωρίς βοήθεια

36

Αρχίζει να βάζει με το κουτάλι, φαγητό στο στόμα του

37

Καταλαβαίνει πότε θέλει να πάει τουαλέτα, δεν μπορεί όμως να συγκρατηθεί

38

Βγάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του (για βρέφη από 16 μηνών)

39

Γνωρίζει τη σειρά στη διαδικασία ντυσίματος (για βρέφη από 18 μηνών)

40

Ελέγχει την κύστη του κατά την διάρκεια της ημέρας (για βρέφη από 20 μηνών)

41

Βοηθά ενεργά στο ντύσιμο- ξεντύσιμο (για βρέφη από 22 μηνών)

42

Πραγματοποιεί κυκλική μάσηση, δημιουργώντας βλωμό (για βρέφη από 22 μηνών)

43

Ανεβάζει και κατεβάζει μεγάλο φερμουάρ (για βρέφη από 20 μηνών)

44

Χρησιμοποιεί λέξεις ή χειρονομίες για να δηλώσει την ανάγκη του να πάει στην τουαλέτα (για βρέφη από 20 μηνών)

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 132-176 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 88-175 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 44-87 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Ανεβαίνει και κατεβαίνει μόνο του τα σκαλιά, βάζοντας και τα δυο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι

2

Μετακινείται με τρίκυκλο ποδήλατο

3

Πηδάει από σκαλοπάτι ή χαμηλό επίπεδο

4

Μπορεί να σταθεί και να περπατήσει στις μύτες (για παιδιά 30 μηνών)

5

Στέκεται στο ένα πόδι για 5΄΄ (για παιδιά από 30 μηνών)

6

Ανοίγει βιδωτά παιχνίδια (για παιδιά από 30 μηνών)

7

Ψαλιδίζει με το ψαλίδι

8

Χρωματίζει μέσα σε μεγάλα σχήματα

9

Ολοκληρώνει ένα puzzle με 4-5 κομμάτια

10

Σχηματίζει απλά σχέδια με ιχνηλασία, π.χ. σταυρό

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

11

Κάνει δραματοποίηση με χνουδωτά ζωάκια ή φανταστικούς φίλους

12

Κάνει παράλληλο παιχνίδι

13

Αρχίζει το συντροφικό παιχνίδι (για παιδιά από 30 μηνών)

14

Δεν κατανοεί τον κίνδυνο

15

Εμπλέκεται σε διάλογο με λίγες λέξεις

16

Είναι ντροπαλό με τους ξένους, ιδιαίτερα τους ενήλικες

17

Αρχίζει να σχηματίζει γνώμη για το τι θέλει και τι όχι

18

Μιμείται τους ενήλικες με την χρήση των παιχνιδιών

19

Του αρέσει να πηδάει και να παίζει παιχνίδια πάλης

20

Συνδέει πολλαπλούς συνδυασμούς για να κάνει διαδοχές παιχνιδιού προσποίησης

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

21

Συνδέει δράσεις ώστε να ολοκληρώσει ένα σενάριο παιχνιδιού (π.χ. ταΐζει την κούκλα, μετά την ντύνει κλπ.)

22

Ανακαλεί πρόσφατα γεγονότα

23

Κατανοεί την χρήση των αντικειμένων

24

Κατανοεί απλές χωρικές έννοιες

25

Κατανοεί απλές ποσοτικές έννοιες

26

Κατανοεί τις αλλαγές στην προσωδία της φωνής, π.χ. καταλαβαίνει ότι κάτι το ρωτάμε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

27

Φοράει απλά ρούχα μόνο του

28

Τρώει το ίδιο φαγητό με την υπόλοιπη οικογένεια στο τραπέζι

29

Ελέγχει τους σφιγκτήρες την ημέρα, αλλά όχι τη νύχτα

30

Προσπαθεί να πλύνει μόνο του τα χέρια και το πρόσωπό του

31

Ρουφάει υγρό από ποτήρι με καλαμάκι

32

Βάζει τα παπούτσια του

33

Βουρτσίζει τα δόντια του, μιμούμενο

34

Καρφώνει το φαγητό του με πιρούνι και το φέρνει στο στόμα

35

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ζητάει να πάει στην τουαλέτα για να μην λερωθεί

36

Βγάζει απλά ρούχα που του έχουν ξεκουμπώσει

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 108-144 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 72-107 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 36-71 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Δείχνει επιδεξιότητα στο να πηδάει, να σκαρφαλώνει και να τρέχει

2

Προσπαθεί να χτυπήσει στόχο με την μπάλα

3

Κάνει κούνια μόνο του

4

Αρχίζει να χοροπηδάει

5

Χρησιμοποιεί τριποδική σύλληψη σε μολύβι

6

Χρωματίζει μέσα στις γραμμές

7

Αντιγράφει απλά σχήματα

8

Χτίζει πύργο με 9-10 κύβους

9

Κατασκευάζει απλό τρισδιάστατο σχέδιο

10

Χρησιμοποιεί ψαλίδι για να κόψει απλά σχήματα

11

Αρχίζει να εμφανίζει κυρίαρχο χέρι σε χειρισμούς εργαλείων, π.χ. μολύβι, οδοντόβουρτσα

12

Ζωγραφίζει άνθρωπο με 2-3 μέλη

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

13

Κάνει συμβολικό παιχνίδι με στρατιωτάκια, αυτοκινητάκια, κουκλόσπιτο

14

Μπορεί να περιμένει την σειρά του

15

Κάνει σύνθετο παιχνίδι φαντασίας, όπου τα αντικείμενα έχουν ρόλους που αντανακλούν την καθημερινή ζωή

16

Συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, μοιράζεται και συζητάει για ένα κοινό στόχο

17

Ακολουθεί τους κανόνες συζήτησης (να περιμένει την σειρά του και να κατανοεί το πλαίσιο της συζήτησης)

18

Δείχνει ενδιαφέρον στο να γίνει φίλος με κάποιον

19

Απολαμβάνει το σωματικό παιχνίδι, να τρέχει, να πηδάει

20

Συμμετέχει στις ομαδικές δραστηριότητες της προσχολικής τάξης του

21

Παίρνει πρωτοβουλία να εκτελέσει δραστηριότητες που είναι πρόκληση για τις ικανότητές του

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

22

Ταιριάζει και αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα και μεγέθη

23

Αναγνωρίζει τις χωρικές έννοιες εμπρός-πίσω

24

Ομαδοποιεί αντικείμενα

25

Βγάζει συμπεράσματα

26

Θυμάται γεγονότα που δεν είναι του παρόντος

27

Κατανοεί ερωτήσεις τύπου «πότε», «ποιος», «γιατί», «τι»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

28

Ζητάει να πάει στην τουαλέτα

29

Πλένει και σκουπίζει τα χέρια και το πρόσωπό του

30

Τρώει μόνο του καλά με πιρούνι

31

Ντύνεται μόνο του με βοήθεια μόνο στις μπλούζες και τα κουμπώματα

32

Φυσάει τη μύτη του όταν του το θυμίσουν

33

Βουρτσίζει τα δόντια του με προφορικές οδηγίες

34

Αποφεύγει κοινούς κινδύνους (π.χ. σπασμένο γυαλί)

35

Αρχίζει και τελειώνει το ντύσιμο μόνο του (με βοήθεια στα κουμπώματα) κατά 75%

36

Παραμένει στεγνό κατά την διάρκεια της νύχτας

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 111-148 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 74-110 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 37-109 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Κατεβαίνει τις σκάλες εναλλάσσοντας τα πόδια

2

Μετακινείται με επάρκεια σε όλες τις επιφάνειες

3

Κλωτσά μπάλα που κυλάει

4

Χοροπηδάει σε μεγάλες διαδοχές

5

Σκαρφαλώνει και κρέμεται από τα χέρια ή τα πόδια του

6

Ολοκληρώνει puzzle με 10 κομμάτια

7

Ζωγραφίζει άνθρωπο με 5-6 μέλη

8

Χρησιμοποιεί ψαλίδι για να κόψει τρίγωνο, τετράγωνο

9

Αντιγράφει τετράγωνο, τρίγωνο και κύκλο

10

Διπλώνει χαρτί στη μέση με τις δυο άκρες μαζί

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

11

Αρχίζει να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια με απλούς κανόνες

12

Συμμετέχει σε οργανωμένο παιχνίδι αδρής κίνησης με συγκεκριμένους ρόλους

13

Κάνει κατασκευές με κόλλα και χαρτί

14

Παίζει με άλλα παιδιά και αρχίζει να συνεργάζεται μαζί τους

15

Απολαμβάνει παιχνίδι με πειράγματα ή να κοροϊδεύει

16

Κάνει παιχνίδι προσποίησης με φανταστικά σενάρια και φανταστικούς χαρακτήρες

17

Κατασκευάζει σύνθετες δομές

18

Λέει ιστορίες

19

Τραγουδάει ολόκληρα τραγούδια

20

Συμμετέχει σε παιχνίδι ρόλων με άλλα παιδιά

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

21

Κατανοεί τους κανόνες του παιχνιδιού

22

Θυμάται τους κανόνες με ελάχιστη υπενθύμιση

23

Συμμετέχει στο σχεδιασμό ενός παιχνιδιού

24

Διατηρεί την προσοχή του σε μια δραστηριότητα για 10΄

25

Βρίσκει ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες

26

Κατανοεί σύνθετες χωρικές, περιγραφικές και ποσοτικές έννοιες

27

Αρχίζει νοερά να επιλύει προβλήματα

28

Αρχίζει να κατανοεί χρονικές έννοιες

29

Καταλαβαίνει σχέση αιτίας- αποτελέσματος

30

Γράφει μερικά κεφαλαία γράμματα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

31

Ξεκουμπώνει μεγάλα κουμπιά σε ζακέτα

32

Ξυπνάει μέσα στη νύχτα για να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα ή παραμένει στεγνό όλη τη νύχτα

33

Βουρτσίζει τα δόντια του μόνο του

34

Πλένεται μόνο του στο μπάνιο, εκτός από την πλάτη, τα αυτιά και το λαιμό

35

Ντύνεται τελείως μόνο του

36

Πηγαίνει στο μπάνιο εγκαίρως, γδύνεται, σκουπίζεται, τραβάει το καζανάκι και ντύνεται χωρίς βοήθεια

37

Περνάει από τις τρύπες, κορδόνι παπουτσιών

38

Σκουπίζει και φυσάει τη μύτη του 75% από τις φορές που χρειάζεται χωρίς υπενθύμιση

39

Βάζει τη μια άκρη του φερμουάρ μέσα στο πιαστράκι της άλλης άκρης

40

Ξεκουμπώνει τα ρούχα του

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 120-160 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 80-119 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 40-118 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

1

Κάνει ποδήλατο με 2 ρόδες

2

Χτυπά ένα μπαλάκι με ρακέτα

3

Αναπηδάει με καλή ισορροπία

4

Κλωτσάει με ακρίβεια

5

Περπατά σε δοκό ισορροπίας

6

Ολοκληρώνει puzzle με 20 κομμάτια

7

Ζωγραφίζει σπιτάκι και αναγνωρίσιμο άνθρωπο

8

Αντιγράφει γράμματα

9

Αντιγράφει το όνομά του

10

Περνάει μικρές χάντρες, αντιγράφοντας πρότυπο χρωμάτων και σχημάτων

ΠΑΙΧΝΙΔΙ- ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

11

Παίζει ομαδικά παιχνίδια ανταγωνισμού

12

Παίζει κουκλοθέατρο

13

Συμμετέχει σε παιχνίδια με κανόνες (επιτραπέζια, ηλεκτρονικά, συνεργατικά παιχνίδια)

14

Του αρέσει να χορεύει, να τραγουδάει, αντανακλά το νόημα των λέξεων και της μουσικής

15

Δείχνει να κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων

16

Αναπτύσσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης

17

Παίζει ρόλους κάποιας ιστορίας (δραματοποίηση)

18

Συμμετέχει σε ομαδικά αθλήματα

19

Έχει φίλους του ίδιου φύλου

ΓΝΩΣΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

20

Μπορεί να εκλογικεύσει απλά προβλήματα

21

Το παιχνίδι του βασίζεται κυρίως στην αληθινή ζωή παρά στη φαντασία

22

Κατανοεί αναλογίες

23

Γράφει το όνομά του

24

Κατανοεί σύνθετες έννοιες όπως δεξιά-αριστερά, μισό- ολόκληρο

25

Κατανοεί αφηρημένους όρους

26

Κατανοεί το συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό

27

Κατανοεί τα μεγέθη αντικειμένων που δεν βλέπει

28

Μετρά ως το 10

29

Γράφει τα περισσότερα γράμματα, κεφαλαία και πεζά

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

30

Δένει τα κορδόνια του

31

Έχει πλήρη έλεγχο των σφιγκτήρων

32

Προετοιμάζει ελαφρύ γεύμα

33

Κάνει μπάνιο μόνο του, εκτός από την πλάτη

34

Κόβει μαλακές τροφές με το μαχαίρι (π.χ. μπανάνα, ψητή πατάτα)

35

Είναι υπεύθυνο για μια εβδομαδιαία δουλειά του σπιτιού και την κάνει όταν του ζητηθεί

36

Επιλέγει ρούχα ανάλογα με τον καιρό και την περίσταση

37

Σταματάει στη γωνία, κοιτάζει και από τις δυο πλευρές, και περνάει το δρόμο χωρίς προφορικές υπενθυμίσεις

38

Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του νερού για το ντους

39

Ετοιμάζει το πρωινό του

Το συνολικό σκορ είναι -

  • Σκορ 117-156 θεωρείται στα τυπικά πλαίσια και δεν χρήζει αξιολόγησης ή παρέμβασης.
  • Σκορ από 78-116 θεωρείται στη ζώνη κινδύνου και χρήζει αξιολόγησης.
  • Σκορ από 39-77 θεωρείται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και χρήζει πάση θυσία αξιολόγησης και παρέμβασης.
Υπολογισμός αποτελέσματος